I disse aktiviteter anvendes en række sansebetonede smagsoplevelser som udgangspunkt for skriveprocesser og tekstproduktion i danskundervisningen.
Med afsæt i konkrete smagsoplevelser skal eleverne udtrykke sig og blive fortrolige med forskellige teksttyper. De skal bl.a. beskrive smagsobjekter, skrive erindringer om et minde, som en konkret smagsoplevelse vækker, skrive anmeldelser på baggrund af en autentisk smagsoplevelser med skolemaden osv.
Smagsoplevelserne inddrages derfor som redskab til kommunikation og erkendelse. Gennem skriveprocesserne får eleverne både mulighed for at blive klogere på sprog og tekster samt på dem selv og deres egen smag.
Aktiviteter i forløbet
- Fremstilling
- Skriveøvelser
- Æbler
- Sans
- Smag
- Skriv
- Fremstilling
- Fortolkning
- Skriveøvelser
- Haikudigte
- Æbler
- Sans
- Smag
- Skriv
- Fremstilling
- Skriveøvelser
- Sans
- Smag
- Erindr
- Skriv
- Fremstilling
- Fortolkning
- Skriveøvelser
- Anmeldelser
- Sans
- Smag
- Undersøg
- Snak
- Skriv